Σήμερα τα ξημερώματα στις 3.30, η βρετανική αεροπορική εταιρία Flybe ανακοίνωσε την χρεωκοπία της και την είσοδό της σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης, καθηλώνοντας όλα τα αεροσκάφη και ακυρώνοντας όλες τις πτήσεις.
Η ραγδαία μείωση της κίνησης και η αστοχία της βρετανικής κυβέρνησης να εξασφαλίσει ρευστότητα 100 εκατ. λιρών, οδήγησαν στο κλείσιμο της εταιρίας και σε απώλεια 2.400 εργαζομένων, ενώ πολλά περιφερειακά αεροδρόμια θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Η Flybe είναι η μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας, που εκτελεί περισσότερες από τις μισές πτήσεις εσωτερικού στην χώρα, εκτός Λονδίνου, με πολλά αεροδρόμια να στηρίζουν την βιωσιμότητά τους στην εταιρία αυτή. Η αεροπορική εταιρεία εδρεύει στο Exeter και διαθέτει περίπου 200 δρομολόγια στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Η εταιρία εξυπηρετούσε 15 χώρες από 80 αεροδρόμια και εκμεταλλευόταν περισσότερες εσωτερικές πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο από οποιονδήποτε άλλο μεταφορέα, με δεσπόζουσα παρουσία σε αεροδρόμια όπως το Aberdeen, το Μπέλφαστ Σίτι, το Μάντσεστερ και το Σαουθάμπτον, καθώς εκμεταλλευόταν την πλειοψηφία των εσωτερικών πτήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου που δεν ξεκινούν ούτε τελειώνουν στο Λονδίνο, με συχνές συνδέσεις μεταξύ αεροδρομίων της Σκωτίας και Αγγλίας. Η Flybe λειτουργεί περίπου 75 αεροσκάφη και εξυπηρετεί περισσότερα από 80 αεροδρόμια σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας στην ιστοσελίδα της, η οποία δεν λειτουργεί πλέον, αναφέρεται ότι η «Η Flybe εισήλθε σε αναγκαστική διαχείριση και ο Alan Hudson, η Joanne Robinson, η Lucy Winterborne και ο Simon Edel, της EY, διορίστηκαν ως κοινοί διαχειριστές. Όλες οι πτήσεις έχουν ακυρωθεί και η εταιρία του Ηνωμένου Βασιλείου έπαψε να λειτουργεί με άμεση ισχύ».
Οι πελάτες
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «Εάν πρόκειται να πετάξετε με την Flybe, παρακαλώ ΜΗΝ ΤΑΞΙΔΕΤΕ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ εκτός αν έχετε κανονίσει εναλλακτική πτήση με άλλη αεροπορική εταιρεία. Παρακαλείστε να σημειώσετε ότι η Flybe δυστυχώς δεν είναι σε θέση να οργανώσει εναλλακτικές πτήσεις για τους επιβάτες.
Εάν έχετε μια κράτηση που πωλείται από άλλη αεροπορική εταιρεία που περιλαμβάνει ταξίδι σε μια πτήση Flybe, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε με την αντίστοιχη αεροπορική εταιρεία ή ταξιδιωτικό πράκτορα για να επιβεβαιώσετε εάν υπάρχει κάποιο αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά σας σχέδια.
Επίσης, συνιστάται στους πελάτες να παρακολουθούν την ιστοσελίδα της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας για περισσότερες πληροφορίες ( www.caa.co.uk ).
Οι μέτοχοι
Η Flybe, η οποία αναμενόταν να μετονομαστεί στη Virgin Connect, ανήκε σε τρεις μετόχους, την Virgin Atlantic με 30%, τον ιδιοκτήτη του αεροδρομίου Southend Stobart Group με ποσοστό 30% και 40% που κατέχει η Cyrus Capital Partners. Η Virgin Atlantic, ο όμιλος Stobart και η Cyrus Capital Partners δημιούργησαν την κοινοπραξία της Connect Airways που παρενέβη το 2019 για να αποτρέψει την κατάρρευση της Flybe και να κρατήσει τη μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη.
Η μέτοχος Virgin Atlantic επιβεβαίωσε ότι περισσότερα από 135 εκατομμύρια λίρες είχαν χορηγηθεί στην αεροπορική εταιρεία τους τελευταίους 14 μήνες για να την κρατήσουν σε λειτουργία.
Ένας εκπρόσωπος της Virgin Atlantic δήλωσε: «Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων να διασώσουν την αεροπορική εταιρεία Flybe, ο αντίκτυπος του Covid-19 στην εταιρία και η ραγδαία μείωση της κίνησης, σημαίνει ότι η κοινοπραξία δεν μπορεί πλέον να δεσμευτεί για συνεχή οικονομική στήριξη. Ως προτεραιότητα εξετάζουμε επιλογές για την παροχή υποστήριξης στο προσωπικό της Flybe και στους πελάτες που επηρεάζονται.»
Η Flybe μετέφερε 8 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως μεταξύ 81 αεροδρομίων, με περισσότερες από 210 διαδρομές σε 15 χώρες και 2.400 υπαλλήλους.
Κριτική στην κυβέρνηση
Έντονη κριτική δέχεται ακόμη μια φορά η βρετανική κυβέρνηση για την αποτυχία της να προστατέψει μία ακόμη εμβληματική επιχείρηση του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Ένωση Πιλότων Balpa, δήλωσε ότι το προσωπικό αισθάνεται «αηδιασμένο» από τους ιδιοκτήτες της Flybe και την κυβέρνηση. Ο γενικός γραμματέας Brian Strutton δήλωσε: «Πριν από ένα χρόνο η Flybe αναλήφθηκε από νέους ιδιοκτήτες με υποσχέσεις χρηματοδότησης για ένα λαμπρό μέλλον. Πριν από έξι εβδομάδες, όταν η κοινοπραξία βρέθηκε μπροστά στο λουκέτο, η κυβέρνηση υποσχέθηκε ένα πακέτο διάσωσης, προφανώς εκείνη την εποχή αναγνωρίζοντας την αξία της Flybe στην περιφερειακή οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το προσωπικό της Flybe νιώθει αηδιασμένο από αυτή την προδοσία και αυτές τις έωλες υποσχέσεις. Που είναι οι υποσχέσεις των μετόχων για ένα λαμπρό μέλλον ως «Virgin Connect»; Τι συνέβη με τη συμφωνία διάσωσης της κυβέρνησης»;
Ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας Richard Moriarty δήλωσε ότι ήταν μια «θλιβερή μέρα για την αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ο επικεφαλής της εργατικής ένωσης UNION Oliver Richardson, δήλωσε ότι όλο το προσωπικό της Flybe αισθάνεται «θυμωμένο και μπερδεμένο» για το πώς και γιατί η αεροπορική εταιρεία επιτράπηκε να καταρρεύσει. «Είναι απλώς εξωφρενικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει μάθει τα διδάγματα μετά από την κατάρρευση των Monarch και Thomas Cook, και η πολλά υποσχόμενη εξέταση της αφερεγγυότητας των αεροπορικών εταιρειών δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί», δήλωσε.
«Ενώ άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι σε θέση να εφαρμόσουν μέτρα για να κρατήσουν τις αεροπορικές εταιρείες που μπαίνουν σε αναγκαστική διαχείριση σε λειτουργία, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει ανίκανο ή απρόθυμο να το πράξει. Η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ένα βιώσιμο και υποστηριζόμενο περιφερειακό δίκτυο αερογραμμών και αερολιμένων».
Σχόλια