Τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού πάνε πολύ πιο βαθιά από το παρόν σοκ που ζούμε. Για παράδειγμα, ένα ζήτημα που δημιουργείται, αφορά το πώς θα οργανώνονται οι αεροπορικές πτήσεις όταν χαλαρώσουν τα μέτρα lockdown των κυβερνήσεων, καθώς πολλοί άνθρωποι θα βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μέσα σε ένα αεροπλάνο.
Πολλοί σκέφτονται να αφαιρέσουν τη μεσαία θέση στις καμπίνες των επιβατών, ενώ άλλοι εξετάζουν μια διαδικασία τεστ κορωνοϊού των επιβατών πριν ανέβουν στο αεροπλάνο.
Η πρώτη επιλογή θα αποτελέσει πλήγμα για τα έσοδα των εταιρειών καθώς θα δέχονται λιγότερους επιβάτες σε κάθε πτήση, ενώ η δεύτερη αν και πιο αποτελεσματική, είναι δύσκολα υλοποιήσιμη.
Η ιταλική εταιρεία Aviointerios, η οποία σχεδιάζει τις θέσεις των αεροπλάνων, παρουσίασε ένα νέο σχέδιο για το πώς πρέπει να είναι δομημένες η θέσεις στην οικονομική κλάση, κάτι που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του συνωστισμού.
Το project με τίτλο «Glassafe», δημιουργήθηκε ακριβώς για να τηρείται το social distancing στις πτήσεις, και ταυτόχρονα οι αεροπορικές να μην αναγκαστούν να αφαιρέσουν θέσεις επιβατών.
Στην ουσία πρόκειται για ένα κομμάτι γυαλί το οποίο θα διαχωρίζει τους επιβάτες από τους διπλανούς τους -μια εγκατάσταση η οποία θα προστεθεί στις υπάρχουσες θέσεις χωρίς να αλλάξει ολόκληρη η δομή της καμπίνας.
Το Glassafe είναι κατασκευασμένο από διαφανές υλικό, επιτρέποντας στο φως να διέρχεται και να διατηρεί την καμπίνα φωτεινή. Περιγράφεται από την εταιρεία ως «λύση επιπέδου κιτ», που σημαίνει ότι εγκαθίσταται εύκολα σε υπάρχοντα καθίσματα καμπίνας χωρίς τροποποίηση.
Παρόλο που αυτή τη στιγμή πρόκειται απλώς για μια ιδέα, η Aviointeriors έχει ήδη κατοχυρώσει την πατέντα από αυτό το προϊόν και λέει ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή.
Στα χαρτιά, μοιάζει με μια εξαιρετική λύση για ένα παγκόσμιο πρόβλημα, προσαρμόζεται εύκολα στα υπάρχοντα αεροπλάνα και επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να γεμίζουν με ασφάλεια τις καμπίνες τους. Ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται ότι ξεκινάει λίγο πιο πίσω, καθώς θα υπάρξει συνωστισμός κατά την επιβίβαση.
Ωστόσο, η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα και μία δεύτερη πρόταση σχετικά με τη δομή των καθισμάτων. Το κάθισμα «Janus» (Ιανός), που ονομάστηκε έτσι από τον ρωμαϊκό θεό με τις δύο όψεις, στοχεύει να δημιουργήσει social distancing στο σκάφος αλλάζοντας τον τρόπο που πετάμε.
Αυτή η ρύθμιση σε στιλ yin-yang θα βλέπει το ένα τρίτο των επιβατών να βλέπουν αντίθετα από τους υπολοίπους, κάτι που συμβαίνει για παράδειγμα στη μεταφορά με τραίνο ή στη Business class.
Ωστόσο η αλλαγή της μεσαίας θέσης από μόνη της δεν είναι αρκετή, γιαυτό και η ιταλική εταιρεία θα βάλει διαχωριστικό γυαλί ανάμεσα στις θέσεις, κάτι που δεν θα μεγαλώνει τον όγκο της εγκατάστασης.
Βέβαια, το ζήτημα με το Janus φαίνεται ότι είναι το κατά πόσο λειτουργική θα είναι η παροχή γευμάτων εντός του αεροπλάνου, αλλά και πόσο αποτελεσματική θα είναι μια ενδεχόμενη γρήγορη εκκένωση του αεροπλάνου.
Επιπλέον, υπάρχουν ερωτήματα στο κατά πόσο είναι ασφαλές να διαχωρίζεται ο μεσαίος από τους διπλανούς του αλλά να έχει απέναντι του δύο άλλους επιβάτες.
Σχόλια